Mansikan pääsatokausi on hyvää vauhtia alkamassa. Arkistokuva
Päivi Lievonen
Mansikan säilöntäaika käsillä Pohjois-Karjalassa – pääsatokausi on aluillaan
Mansikat ovat kypsyneet viime vuosina kovin eri aikoina. Pohjois-Karjalan marjanviljelypiirin tiedotteen mukaan tämän vuoden kausi on toissavuoden tapaan aikainen ja mansikkaa on maakunnan eteläosissa poimittu avomaalta jo kesäkuun puolivälistä lähtien, samoin kasvutunneleista. Alkusadon mansikoita on siis päässyt nauttimaan jo jonkin aikaa.
Tämä artikkeli on vain tilaajalle.
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan artikkelin kirjautumalla sisään.