Kiitän Markku Pirhosta paikallislehti Koti-Karjalassa 12.6. antamastaan rakentavasta palautteesta pankkimme palveluun liittyen. (Kirjoitus Koti-karjala 12.6.2024) Asiointipäivänänne (20.5.) OP kärsi valtakunnallisesti tietoliikennehäiriöstä, joka saatiin korjattua 1,5 tuntia kassapalveluiden avaamisen jälkeen. Kyseiset häiriöt ovat onneksi harvinaisia, ja kehitämme järjestelmiämme jatkuvasti vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. On sattumaa, että toukokuussa olemme kärsineet Kiteellä tietoteknisistä haasteista kahtena peräkkäisenä viikkona.
Saamme paljon palautetta asiakkailtamme ja olemme siitä hyvin kiitollisia. Mittausten mukaan asiakastyytyväisyytemme on kokonaisuudessaan erinomaisella tasolla. Osa palautteista kohdistuu kassapalveluihin ja niiden aukioloaikoihin. Keski-Karjalassa tarjoamme kassapalveluita Kiteen konttorilla maanantaisin sekä Rääkkylän konttorilla tiistaisin klo 10:00–12.00. Kassapalveluiden käyttäjämäärä on viimeisten vuosien aikana ollut voimakkaasti vähenevä ja palvelujen tarjontaa on sopeutettu tarpeen mukaan. Samanaikaisesti asiantuntija- ja neuvontapalveluiden kysyntä ja tarve on kasvanut niin konttori-, puhelin- kuin verkkokanavassakin. Vertailun vuoksi, Pohjois-Karjalan Osuuspankin konttoreissa on noin 100 kassapalveluiden aktiivista käyttäjää. Pelkästään toukokuussa 2024 palvelimme ajanvarauksella yli 1600 asiakasta kaikilla konttoreillamme ja vastasimme noin 1900 saapuneeseen puheluun.
On totta, että pankissamme on ajoittain ruuhkaisia päiviä. Nämä ajoittuvat useimmiten eläkkeenmaksupäiviin sekä arkipyhien jälkeisiin pankkipäiviin. Kassapalveluissa hoidetaan ilman ajanvarausta nopeat asiat, kuten rahan nosto, tallettaminen ja suoramaksutoimeksiantojen tekeminen. Muissa asioissa palvelemme ajanvarauksella. Monet arkiset pankkiasiat pystytään nykyisin hoitamaan myös puhelimitse. Oman pankin henkilöstön tavoittaa tarvittaessa suorasta palvelunumerostamme 010 256 4400, ja samasta numerosta voi myös varata ajan muuta asiointia varten. Kunnioitamme asiakkaidemme vapautta valita tavan hoitaa pankkiasioitaan. Myös ne asiakkaat, jotka eivät käytä verkkopankkia, ovat meille tärkeitä.
Häiriötilanteissa ja konttorimme ollessa suljettuna on hyvä huomioida, että käteisen rahan nostamiseen ja laskujen maksuun on lukuisia eri vaihtoehtoja. OP:n korteilla voi esimerkiksi nostaa rahaa pankkiautomaattien lisäksi K-ryhmän ruokakauppojen, Tokmannien, R-kioskien ja Neste-palveluasemien kassoilta. Henkilöstömme opastaa mielellään palveluiden käytössä konttoreissamme, puhelimitse ja ajanvarauksen yhteydessä.
Ystävällisin terveisin,
HELJÄ PULKKI
Pankinjohtaja
OP Pohjois-Karjala