Minna Ikonen on Vuoden Myyntitykki 2024. Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksesta koostuva valintaraati painotti valinnassaan myyjän tuloksellisuutta, innovatiivisuutta, asennetta sekä rohkeutta toteuttaa uusia ideoita. Kuva: Hannu Putkuri.
Hannu Putkuri
Koti-Karjalan myyntineuvottelija-taittaja Minna Ikonen on Vuoden Myyntitykki 2024. Voitto julkaistiin Suurilla Lehtipäivillä Kokkolassa myöhään torstai-iltana.
Suomen Paikallismediat Oy palkitsee tilattavien paikallislehtien vuoden parhaan mediamyyjän Vuoden Myyntitykki -huomionosoituksella.
– Valtakunnalliseen myyntitykkikilpailuun saatiin jälleen suuri määrä ehdotuksia, joissa kuvailtiin eri puolilla Suomea tehtävää tuloksellista paikallislehtien myyntityötä, esimerkillisiä onnistumisia, rohkaisevia liikevaihtojen ja tulosten kasvuja sekä kokemuksia, jotka antavat uskoa paikallislehtien tulevaisuuteen, kertoo tiedotteessa Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Arto Henriksson.
– Näinä median haasteellisina aikoina on hienoa nähdä, että motivoitunut ja ammattitaitoinen sekä tuloksennälkäinen myyntitykki pystyy omalla henkilökohtaisella työpanoksellaan turvaamaan kokonaisen paikallislehden elinvoimaisuuden ja kehittymisen, hän jatkaa.
Minna Ikosen lisäksi kärkikolmikkoon sijoittuivat paikallislehti Sompion ja Inarilaisen myyntipäällikkö Eliisa Lintula ja Koillissanomien asiakkuuspäällikkö Kimmo Patosalmi.
Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksesta koostuva valintaraati painotti valinnassaan myyjän tuloksellisuutta, innovatiivisuutta, asennetta sekä rohkeutta toteuttaa uusia ideoita. Raati tutustui mm. finalistien lehtien myynnin ja tuloksen kehitykseen.
Raadin mukaan Minna Ikosen toimenkuvassa korostuvat erityisesti paikallinen läsnäolo, aktiivinen verkostoituminen sekä tiivis osallistuminen asiakkaan markkinointiprosessiin alusta loppuun, aina ilmoituksen ideoinnista ja suunnittelusta ilmoituksen valmistamiseen sekä markkinoinnin tulosten seurantaan.
– Laadukkaan paikallislehden perusedellytys, tilaustulojen lisäksi, on hyvin toimiva mediamyynti. Suomen Paikallismediat Oy haluaa viestittää tätä tärkeyttä Vuoden myyntitykki palkinnolla. Lisäksi paikallislehden mediamyynti on tärkeä lenkki paikallisen elinvoimaisuuden kehittämisessä ja ylläpitämisessä yhteistyössä yrittäjien, kuntien, seurakuntien ja eri yhteisöjen kanssa, toteaa SPM:n liiketoimintajohtaja Sari Kuusinen.
Myyntitykki-MinnaAsiakasta kuunnellen
Minna on työskennellyt Koti-Karjalassa puolentoista vuoden ajan. Hänet valittiin tehtävään useiden hakijoiden joukosta. Minna aloitti työnsä haastavassa hetkessä kesäkauden alussa, mutta omaksui tehtävän ja vaativan työroolin alusta lähtien vaivattomasti siitä huolimatta, että iso osa käytettävistä ohjelmistoista olivat hänelle vieraita eikä asiakaskuntakaan ollut hänelle ennestään tuttua.
Minna on työssään ihmisläheinen, ennakkoluuloton ja innovatiivinen. Hän työskentelee tehokkaasti, mutta aina asiakkaan tarpeita kuunnellen. Hänen tapansa kohdata asiakkaat onkin saanut kiitosta, sillä hän on tehtävässään luonteva ja helposti lähestyttävä.
Minna ei pelkää tehdä asioita uudella tavalla tai kokeilla uusia toimintamalleja. Tämä on ollut ehdottoman tärkeää myyntityön onnistumisessa koko ajan haasteellisemmaksi muuttuvassa toimintaympäristössä.
Työssään Minna pyrkii aina asiakastyytyväisyyteen. Hänelle kaikki asiakkaat ovat tärkeitä. Positiivinen luonne, ratkaisukeskeinen asenne ja sitoutuneisuus ovat Minnan vahvuuksia, joiden avulla hän on pystynyt palvelemaan pitkäaikaisia asiakkaitamme ja luomaan myös uusia asiakkuuksia sekä tarjoamaan ilmoitusasiakkaillemme uusia ideoita markkinointiin.
Yhteistyökykyinen alansa ammattilainen
Minnan iloinen luonne piristää koko työyhteisön arkea. Työkaverina Minna on luotettava, yhteistyökykyinen ja avulias ammattilainen, jolta saa aina tukea sekä uutta näkökulmaa ja hyviä ideoita työn kehittämiseen.
Eteen päin suuntautuva suhtautuminen työhön ja elämään antaa virtaa kaikille muillekin.
Työkavereilta lämpimät onnittelut meijän Minnalle, Vuoden Myyntitykille!