Siun sote luopuu Medinet-terveyspalvelun käytöstä ja keskittää jatkossa kaiken sähköisen asioinnin digitaalisiin palveluihinsa. Medinet-terveyspalvelun käyttö päättyy Siun soten asiakkailta 25.10.2024.
Medinet-terveyspalvelun kautta asiakkaat ovat voineet seurata omia terveystietojaan, täyttää esitietolomakkeita, nähdä voimassa olevat ajanvaraukset ja tarkistaa sekä päivittää omia yhteystietojaan.
Siun soten digitaalisten palvelujen kautta asiakkaat voivat saada apua ja hoitaa monia sairastumiseen, terveyshuoliin ja mielen hyvinvointiin liittyviä asioita. Digitaalisten palvelujen kautta asiakkaat voivat saada myös neuvolapalveluja, kysyä ja saada apua sekä neuvoja tavallisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. Apua saa myös pitkäaikaissairauksiin, uniapneaan ja mielen hyvinvointiin liittyviin kysymyksiin.
Erilaisten palvelujen hyödyntämisen lisäksi asiakkaat voivat täyttää digitaalisissa palveluissa erilaisia kysely- ja esitietolomakkeita. Mikäli asiakas ei voi täyttää lomakkeita digitaalisissa palveluissa, lomakkeet täytetään asioinnin yhteydessä.
Syksyn aikana alkaa vaiheittain Siun soten yksiköiden etävastaanottojen siirtyminen Microsoft Teams-viestintäsovelluksesta digitaalisiin palveluihin. Jatkossa osa hoidon seurantaa ja jatkotoimenpiteiden suunnittelua, esimerkiksi leikkauksiin liittyen, voi tapahtua digitaalisten palvelujen kautta.